Què és La Dinamo

La Dinamo és una fundació que neix amb l’objectiu de fomentar i promoure la implantació del model d’habitatge cooperatiu en règim de cessió d’ús com una alternativa als models convencionals d’accés a  l’habitatge, així com normalitzar la seva existència.

Volem esdevenir una eina de suport per aquelles iniciatives que contribueixen d’alguna manera en l’extensió dels projectes d’habitatge cooperatiu, i col·laborar amb elles per a fer possible la rèplica d’experiències pel territori.

Treballem també per a fer que l’habitatge cooperatiu en cessió d’ús esdevingui un model d’accés a l’habitatge de referència en l’àmbit de l’economia social i solidària, contribuint a la generació de cooperatives autònomes i autosuficents. Fomentant la intercooperació i impulsant el treball en xarxa, per tal de construir de manera col·lectiva un model alternatiu d’habitatge no especulatiu, inclusiu i sostenible i de propietat col·lectiva.

Objectius i línies d’actuació

L’objectiu principal de La Dinamo és promoure la rèplica i consolidació del model d’habitatge cooperatiu en cessió d’ús al territori. Per a fer-ho, es desplegaran tres línies d’actuació:

• Rèplica del model

• Donant suport al desenvolupament de nous projectes d’habitatge cooperatiu.
    • Donant suport a l’impuls del model per part d’administracions locals i altres institucions.
    • Facilitant la transformació de patrimoni a projectes d’habitatge cooperatiu
  • Difusió, recerca i formació

• Divulgant i oferint recursos per a un major accés a informació sobre l’habitatge cooperatiu.
    • Desenvolupant i col·laborant en estudis, investigacions i projectes de recerca en aquest camp.
    • Oferint formació a persones, col·lectius o institucions per a l’impuls de l’habitatge cooperatiu.
  • Potenciació i consolidació del model

• Impulsant la creació d’un marc legal propi per a l’habitatge cooperatiu, i fomentant polítiques de potenciació i consolidació del model.
    • Fomentant la intercooperació i treball amb altres sectors de l’economia social, feminista i de caràcter comunitari.
    • Impulsant mesures per afavorir l’assequibilitat, l’inclusivitat i l’eficiència energètica de l’habitatge cooperatiu.

Organització

Patronat:

• Carme Borrell Thió, presidenta
  • Pol Massoni Mangues, secretari
  • Josep Ma Tur Meijide, tresorer
  • Xavi Julve Villena
  • Cristina Grau López

(descarregar cv)

Properament es constituirà el Consell Assessor format per persones expertes en l’àmbit de l’habitatge, i l’Espai Social de La Dinamo on puguin participar projectes i entitats vinculades a l’habitatge cooperatiu en cessió d’ús, així com altres entitats vinculades al sector de l’habitatge social.

Transparència

La Dinamo Fundació està inscrita en el Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya amb el número 2.991 per resolució del 19 d’octubre de 2016, amb NIF G66823659.

L’Indicador Anual de Referència de La Dinamo, que determina el tipus d’interès aplicable als diferents tipus de préstecs que oferim, és del 0,20%.