L’Espigall

L’Espigall el formem 21 unitats de convivència (un total de 43 persones) que volem seguir vivint a la nostra vila, sota un model col·lectiu, sostenible, horitzontal i corresponsable, en contraposició al model especulatiu actual.

Som un grup intergeneracional de veïnes i veïns de Vilanova i la Geltrú, i persones vinculades, que participem en la vida cultural i associativa de la ciutat i defensem el dret a un habitatge digne, accessible i comunitari.

L’impuls neix a l’hivern de 2023, aixoplugats sota el paraigua de la Fundació La Dinamo i Coopsetània, l’Ateneu Cooperatiu de la Vegueria del Penedès.

Plantegem una cessió de sòl municipal per construir un projecte d’habitatges que compleixi els criteris d’HPO i que, a més a més, contempli un retorn comunitari al barri així com al conjunt de la ciutat, teixint vincles respectuosos amb l’entorn.

És per això que creiem en la fórmula del cohabitatge en cessió d’ús (bé d’un solar bé d’un edifici a rehabilitar, ambdós de titularitat pública) constituint-nos com una cooperativa d’habitatge, que pugui emmarcar els diferents perfils d’unitats de convivència que hi participin, aportant així altres espais o maneres de fer i compartir xarxa al barri i al lloc.

Volem ser un agent de transformació social per Vilanova i la Geltrú, per això plantegem una possibilitat d’intercanvi. Tot i que encara ens queda un llarg camí, pensem que ara és el moment ideal per a que la nostra ciutat promogui les condicions necessàries per a aconseguir la primera cooperativa d’habitatge de caràcter comunitari, social, ecosostenible i feminista.

L’Espigall Cooperativa d’Habitatge vol dinamitzar l’àmbit de l’economia social a Vilanova i la Geltrú i s’emmarca dins d’un conjunt d’iniciatives de convivència col·lectiva que estan sorgint en l’àmbit català, estatal i europeu.