La Dinamo finança projectes de l’economia social i solidària per valor de quasi un 1 milió d’euros

Des del seu naixement a mitjans de 2016, La Dinamo Fundació, ha estat una eina en favor del dret a l’habitatge mitjançant l’impuls de l’habitatge cooperatiu en cessió d’ús i de l’economia social i solidària. La vocació de la fundació és la d’actuar com a instrument generador de projectes no especulatius, sostenibles, inclusius i arrelats al territori.

En aquesta direcció, la fundació ha donat suport econòmic a 9 projectes de l’economia social solidària, ajudant a la materialització i sostenibilitat d’aquests. Sota criteris democràtics, d’horitzontalitat i transparència, La Dinamo ha dedicat una part del seu patrimoni a finançar i donar suport econòmic a projectes per una xifra total que gira entorn del milió d’euros.

Finançament de La Dinamo a projectes
La Borda 150.000,00 €
La Titaranya 100.000,00 €
Sostre Cívic – Cirerers 50.000,00 €
La Raval 225.000,00 €
La Morada 225.000,00 €
Som Energia 160.000,00 €
TOTAL 910.000,00 €

El 2019 es va materialitzar una aliança política i estratègica entre La Dinamo i Coop57 amb un conveni de col·laboració entre ambdues entitats formalitzant la voluntat de finançar conjuntament projectes que vulguin transformar la nostra societat. A través d’aquest conveni s’han cofinançat les cooperatives de La Titaranya (2021), La Raval i La Morada (2023). En total, això suposa un volum de 550.000€ repartits entre 3 projectes d’habitatge cooperatiu, a través de préstecs conjunts amb Coop57.

És fonamental l’existència de serveis financers ètics com Coop57 que financen projectes amb un fort component comunitari i transformador i que juntament amb La Dinamo aposten pel manteniment de la propietat cooperativa i l’ús social del sòl i els habitatges al llarg del temps. L’objectiu és desmercantilitzar i socialitzar patrimoni en benefici de la comunitat i d’entitats d’economia social i solidària i que aquest no pugui tornar a entrar en lògiques especulatives.

A banda d’haver participat en el finançament de projectes d’habitatge cooperatiu  també s’han atorgat subvencions de quanties inferiors. A través d’una convocatòria oberta, La Dinamo va adjudicar 20.000€ entre 6 projectes d’habitatge cooperatiu en cessió d’ús: La Morada, La Titaranya, Llar Jove – Marina Prat Vermell, La Raval, Sostre Cívic – Habitatge Clau Mestra, La Tartana de Can Bofill.

Si se sumen les diverses aportacions econòmiques que s’han realitzat, entre finançament a projectes i petites subvencions arriben a la xifra de quasi 1 milió d’euros invertits en donar suport a projectes de l’economia social i solidària des de que la Fundació va arrencar la seva activitat.

Finançament més enllà dels projectes d’habitatge cooperatiu

Des de l’economia social i solidària fa temps que es té el convenciment que la transició energètica és un imperatiu que ha de permetre avançar cap a un model de generació, distribució, comercialització i consum de l’energia que desenvolupi societats més justes, democràtiques i sostenibles.

Amb la voluntat de donar suport a iniciatives transformadores Coop57, Seira Impuls Cooperatiu i La Dinamo Fundació van acordar concedir un préstec sindicat a Som Energia per un import d’1 milió d’euros per tal que pugui augmentar la seva capacitat de generació d’energia renovable. D’aquesta manera La Dinamo va voler apostar no només per finançar projectes d’habitatge cooperatiu sinó pel sector de l’economia social i solidària que es retroalimenta de les dinàmiques de totes les cooperatives que donen serveis.

Col·labora amb La Dinamo

Si vols contribuir a fer créixer el nombre de projectes d’habitatge cooperatiu pots fer una aportació a La Dinamo per tal d’ampliar la seva capacitat d’oferir finançament i per poder comptar amb una base social forta que permeti continuar dedicant esforços i treball per la realització de nous projectes.

Així doncs, per a totes aquelles persones i entitats interessades, des de La Dinamo s’ofereixen diferents mecanismes de col·laboració:

• Donacions econòmiques. La disposició de capital permet millorar de manera significativa les condicions d’assequibilitat de les promocions i fer possible el desenvolupament de nous projectes.
  • Donacions o cessions de patrimoni privat per un període de temps acordat. Des de la fundació ajudem a la mobilització de patrimoni per al desenvolupament de nous projectes d’habitatge cooperatiu.

Més informació aquí.