Coneix els projectes d’habitatge cooperatiu de l’Espai Dinamo que busquen membres

Des de La Dinamo treballem per l’extensió, rèplica i potenciació del model d’habitatge cooperatiu en cessió d’ús a Catalunya. Una de les tasques que realitzem des de la fundació és la d’acompanyar a grups en les primeres fases de la creació d’un projecte per tal que el puguin impulsar i fer-lo realitat. Aquesta feina la fem a través de l’Espai Dinamo que és on aglutinem a totes les persones, grups i projectes que acompanyem des de la fundació per tal de generar una base social de suport, impuls i consolidació de l’habitatge cooperatiu en cessió d’ús.

Trobar totes les membres necessàries que vulguin participar i impulsar un projecte és un dels primers reptes que afronten els grups en la fase d’aproximació, ja que a l’inici de la promoció el grup haurà de posar-hi molta energia i treball.

En l’actualitat tenim dos projectes pertanyents de l’Espai Dinamo que estan en procés d’obertura i a la cerca de noves membres i sòcies col·laboradores per tal de consolidar els seus respectius grups impulsors i poder tirar endavant les cooperatives d’habitatge. És per això que fem una crida a totes aquelles persones interessades a contactar amb els projectes o difondre la informació a persones que puguin ser susceptibles d’estar-ho.

Cal Blanxart

Cal Blanxart és una cooperativa sense ànim de lucre construint un projecte d’habitatge cooperatiu i sociocultural al barri vell de Berga.

Cal Blanxart és una cooperativa integral formada per 10 persones d’entre 25 i 71 anys arrelades al territori i al teixit associatiu de Berga. La cooperativa es va constituir l’abril de 2022 i es troba en procés de compra d’un edifici al barri vell de Berga amb les arres signades. Actualment, estan duent a terme un procés d’obertura del grup atès que els hi falten membres que emplenin tots els habitatges.

L’edifici té 1800 m2, tres plantes i tindrà aproximadament 14 habitatges i diferents espais comunitaris (hort, pati, espai per entitats, local comercial, taller, biblioteca, sala d’estudi, bugaderia i biblioteca de les coses). En ser una cooperativa d’habitatge la propietat de l’edifici serà col·lectiva transformant part del sòl privat en desús en sòl cooperatiu-comunitari al centre de Berga. Promouen un model d’habitatge assequible, no-especulatiu, comunitari i estable per les sòcies habitants.

La Xalana

La Xalana és una associació d’habitatge cooperatiu en cessió d’ús de Granollers i l’embrió d’una cooperativa que busca presentar-se a un concurs públic per a un solar amb capacitat per a construir-hi 29 habitatges a Granollers.

El seu objectiu és crear una alternativa d’habitatge autogestionat fora del mercat de l’especulatiu i que contribueixi al parc d’habitatge social i protegit de Granollers. Aquesta iniciativa persegueix aconseguir un habitatge digne i assequible per a 29 unitats de convivència.

Volen esdevenir una cooperativa sense ànim de lucre on les persones residents dels habitatges seran sòcies i tindran una cessió d’ús d’un dels habitatges. La propietat de l’edifici serà col·lectiva i estarà a nom de La Xalana. En ser una propietat col·lectiva s’evita l’especulació dels habitatges, ja que impossibilita el lucre individual a partir del lloguer o la venda i protegeix l’habitatge per a futures generacions de cooperativistes que entrin al projecte més endavant pel fet que la cessió del solar públic per part de l’Ajuntament serà a 60-99 anys.

Aposten per un estil de vida que respecti el medi ambient, aplicant estratègies sostenibles en el projecte. Els uneixen valors com la democràcia, el feminisme i la inclusió. Volen desenvolupar un projecte intergeneracional, on les cures estaran al centre, respectant la diversitat i autonomia de cada membre, així com la importància de l’envelliment digne.

• Per més informació del projecte podeu visitar la seva pàgina web.
  • Contacte: contacte@laxalana.cat
  • Xarxes socials: @laxalana