Es signa conveni de col·laboració entre Arç Cooperativa i La Dinamo amb voluntat d’aprofundir en les aliances de l’economia social i solidària

La Dinamo Fundació i Arç Cooperativa hem arribat a un acord d’intercooperació amb l’objectiu de promoure assegurances ètiques i solidàries entre els projectes d’habitatge cooperatiu desenvolupats per la fundació. Previ a la signatura del conveni, Arç Cooperativa ja donava serveis a una gran majoria dels projectes d’habitatge cooperatiu promoguts per La Dinamo com La Morada, La Titaranya, Sotrac, Raval, entre d’altres.

Arç Cooperativa és la corredoria d’assegurances referent de l’economia social i solidària i amb aquest conveni es reafirma el seu compromís i aposta de futur amb el model cooperativista d’habitatge en cessió d’ús i en la construcció del mercat social.

La finalitat del conveni de col·laboració signat entre les entitats és la de millorar l’oferta asseguradora per als projectes d’habitatge cooperatiu en cessió d’ús promoguts per La Dinamo fomentant l’assegurança gestionada amb criteris ètics i solidaris. A més a més, la col·laboració assenta les bases i ajuda a consolidar el model generant recursos autònoms a través de la contractació d’assegurances. La generació d’aquests recursos permetrà augmentar els fons de solidaritat dels projectes d’habitatge cooperatiu, promoure el model arreu del territori, finançar més projectes i enfortir la base social.

L’acord també permet que Arç Cooperativa pugui posar a disposició dels diferents agents que participen en un projecte d’habitatge cooperatiu en cessió d’ús la seva experiència i especialització en la gestió de programes d’assegurances en cada una de les fases.

Arç Cooperativa és un projecte socio-empresarial amb 40 anys de trajectòria i des dels seus inicis s’han caracteritzat per ser agents que promouen la transformació. Tenen com a objectiu impulsar i construir el mercat social a través, entre d’altres, de la intercooperació. És per això que treballen braç a braç amb entitats i col·lectius transformadors per fer que l’assegurança sigui una eina col·lectiva generadora autònoma de recursos. Actualment, gestionen els programes d’assegurances de més de 2.000 cooperatives i altres organitzacions i donen cobertura a les necessitats asseguradores de 190.000 persones.

La corredoria també fa ús de la seva capacitat financera com a eina per materialitzar la seva aposta per la transformació. Per això, en aquests últims anys ha adquirit títols participatius de diferents projectes d’habitatge cooperatiu en cessió d’ús arreu del territori.

A La Dinamo portem des de 2016 treballant per l’extensió i consolidació de l’habitatge cooperatiu en cessió d’ús tant en l’àmbit tècnic com econòmic a Catalunya. Som també una entitat Promotora Social d’Habitatge que aposta per mobilitzar sòl i propietats privades per guanyar terreny a l’especulació, així com millorar l’assequibilitat del model a través de més polítiques públiques. Actualment, a Catalunya hi ha més de 40 projectes d’habitatge en promoció i convivència amb un total de 800 habitatges.